Opfrissen van de huisregels

door • 24 september 2020 • Vereniging

Bij het bespreken van verbouwingsplannen kwam het bestuur behalve tips en suggesties ook een aantal klachten ter ore. Daarom leek het ons goed om de regels bij gebruik van ons verenigingspandje eens op te frissen. Voor als er straks, na de lockdown, weer wat meer mag in ons gezellige Hoekpandje.

Sleutel

De sleutel kan opgehaald worden bij een van de bestuursleden. Als er na jou die dag geen andere gebruiker meer is, kan de sleutel uiterlijk de volgende dag teruggebracht worden.

Schoon

Laat het pandje schoon achter. Dat betekent: opruimen, afwassen, keuken en wc poetsen, vloer zuigen en eventueel dweilen en vuilniszakken afvoeren. Laat geen etenswaren achter, ook geen houdbare goederen zoals poedersuiker of bloem. De ervaring leert dat volgende gebruikers die toch niet nuttigen. Kijk ook even in de koelkast of je daar nog zaken hebt gestald.

Neem gebruikte handdoeken, theedoeken en schoonmaakdoekjes mee naar huis en was ze. Schone was graag inleveren bij een van de bestuursleden. Zij zorgen dat het weer terecht komt in het pandje.

Stil

Organiseer je een feestje? Moet kunnen, maar hou wel rekening met de buren. Doe – ook voor (kinder)feestjes overdag – graag even een briefje in de bus van de boven- en zijburen. Dat zou je ook doen als je het feestje thuis organiseerde.

Om 22:00 uur zet je de muziek uit en de thermostaat laag. Je hebt dan nog een uur om van de laatste gasten afscheid te nemen en op te ruimen. Om 23:00 uur heeft iedereen het pand verlaten. Ben je dan nog niet klaar met opruimen? Doe de rest dan de volgende ochtend. Hoe goed ook bedoeld, ook bij de schoonmaak wordt nogal eens geluidsoverlast veroorzaakt. Let er ook op dat je gasten niet voor de deur blijven staan kletsen!  

Voorraden op? Klachten? Vragen?

Als bestuur zorgen we voor de basisvoorzieningen: koffie, thee, wc-papier, vuilniszakken, schoonmaakmiddelen. Laat het weten als er zaken (bijna) op zijn, dan kunnen we tijdig aanvullen.

Tref je het pandje niet schoon aan? Is er sprake van geluidsoverlast? Laat het bestuur dit dan direct weten via vereniging@graafflorisstraat.nl. Dan kunnen we achterhalen wie er verantwoordelijk was en diegene daarop aanspreken. Maar na dit artikel zal dat vast niet nodig zijn…. 😉

Bestuur Vereniging Ter Bevordering

Nina, Suzy, Rogier, Tony, Arjan

Gerelateerde artikelen

Comments are closed.